La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Esti Güevu Sal Quier

Nun podía ser

L'abandonu de Carlos Rubiera de la militancia en Foro

Nun podía ser

Carlos Rubiera, autor fundamental de les lletres n'asturiano que, por desgracia, lleva muncho ensin publicar (busque usté peles biblioteques los "Cuentos de bona oreya" y seguro que me da la razón), marcha de Foro. Nel primer gobiernu municipal de Carmen Moriyón fue conceyal de Cultura y eso, considerando les dimensiones del partíu, ye lo que pa otres sigles un ministeriu. Marcha, diz, porque percibe una progresiva indiferenciación ente Foro y el Partíu Popular na que nun se conoz. Más tovía: ente Foro y Vox, Rubiera va camín de nun distinguir más que les consonantes.

Nun ye apreciación esclusiva d'él. La semeya de Moriyón en Madrid, na manifa de la Plaza de Colón, compartiendo cabecera colos grandes del patriotismu, tuvo pa ella una instantánea virtú publicitaria pero, a mediu plazu, l'inconveniente de la subordinación. ¿Y quién quier un richi si, pol mesmu gastu, puede llevar una barra de mediu? A nun ser que'l richi tea chiscáu d'alguna gracia: pipes, simiente de sésamu o daqué pol estilu. Esa gracia quinxo ser, naquel Foro inicial de va ocho años, la delicada sombra asturianista qu'aportaben un númberu llamativu d'afiliaos que llegaben con pedigrí bablista contrastáu, ente ellos Rubiera. Nun fue fácil pa estes persones. En más d'un casu, si non de manera xeneral, sufrieron la condena esplícita de los correlixonarios previos, l'ostracismu. Cascos representaba la España carpetovetónica más rancia y facíase difícil creer na so caída de la burra, na so conversión rexonalista, nin siquiera tramposa, inspirada pol modelu del padrín, Fraga Iribarne, que s'acordó de ser gallegu cuando ya nun yera nada. Pero Cascos nun ye Fraga, nin Asturies, Galicia. Ente nosotros, el señor de Montenegro compra pisu en Madrid, nun pudiendo ser en Londres, y nun lo fai namás p'aforra-yos a los herederos l'impuestu de sucesiones, sinon, lo principal, pa que se conviertan en cosmopaletos desenvueltos y cambien el pote de berces pol café global en vasu de cartón impreso. Hai derecha n'Asturies, pero nun queda derecha asturiana.

Nun yera inocente aquel viaxe de difícil (o imposible) torna qu'entamaron los asturianistes que s'integraron en Foro, tampoco pola parte que los recibía. Tratábase d'un quid pro quo, un matrimoniu de conveniencies con menos amor que cortesía. La zuna antiasturianista del PSOE d'Areces (tradición seguida pol de Javier Fernández, y ya veremos qué pasa col de Barbón: de momentu, coloca de candidata al ayuntamientu de Xixón a la persona que más dañu-y fexo nunca a la situación de la llingua vernácula nos centros de Secundaria), que nunca quinxo entender que despreciaba votos que-y yeren naturales, enguizó a buscar un techu nuevu embaxo'l que poder criar, una organización que tovía se cocía en fornu y que pudiere inseminase: Foro. Fue una estratexa enquivocada, agora ye evidente, y "los del bable", pamidea, nunca pasaron de ser vecinos raros pa una mayoría que se consideraba propietaria esclusiva de la finca (con razón) y que nun yera más que'l PP cola segunda equipación deportiva. Aquel sector del asturianismu aceptó contaminase de derecha pero la derecha nunca se contaminó d'asturianismu.

Rubiera ye'l primeru de los colonos que da'l portazu. Les pipes y el sésamu ya caen del richi qu'agraciaben y agora ye pan de lo mesmo, pero más pequeño. Si, como paez d'esperar, esti Foro impersonal mengua hasta l'anécdota o desapaez de la Xunta Xeneral, si queda reducíu a un partíu local de Xixón más o menos irrelevante, les carreres de vuelta a casa de los fíos pródigos van ser dignes de cronómetru.

miliorodriguezcueto.wordpress.com

Compartir el artículo

stats