El sector del tresporte marítimu n'Europa ta obligáu a dar un golpe de timón pa cumplir los oxetivos de descarbonización de la UE. “Tien que facer más pa emitir menos”, resume Christian Faure, responsable del programa “Connecting Europe Facility” (CEF) de tresporte ya innovación pal Sur d'Europa. Les navieres de pasaxeros tienen de renovar les sos flotes y demanden barcos con más prestaciones y munches menos emisiones. Piden innovación a midida y nesi mercáu especializáu los astilleros asturianos Armón y Gondán muévense como pexe nel agua. Yá tienen en cartera la construcción de 20 ferris de baxes o nules emisiones pa navieres d'España, Portugal ya Italia, y munches posibilidaes de siguir engordando la llista de pidíos.

Imaxe virtual d'un ferri pa Transtejo. | Gondán

L'últimu contratu acaba de roblalu Armón cola compañía siciliana Liberty Lines, qu'opera n'Italia, Croacia y Eslovenia. El grupu asturianu va construyir nos sos astilleros de Navia y Burela (esti postreru na provincia de Lugo) nueve ferris con opción a otros nueve. Van ser barcos rápidos con propulsión híbrida, con motores de gasoleu pa navegar n'alta mar y eléctricos pa maniobrar y permanecer nos puertos. Amás, estos ferris con motorización Rolls-Royce van tar preparaos pa, nun futuru, consumir hidróxenu.

Diseñu de los ferris pa Liberty Lines. | Liberty Lines

Diseñu de los ferris pa Liberty Lines. | Liberty Lines

“Nestos momentos nun tenemos un combustible perfectu. L'hidróxenu tien futuru enforma, pero hai qu'aprovechar al máximu'l gas natural licuáu (GNL) pa facer la transición”, señala Christian Faure. 

El grupu Armón construyó nel so astilleru de Xixón pa la naviera española Balearia el primer gran ferri rápidu del mundu con motores de gas. El “Eleanor Roosevelt”, un catamarán de baxes emisiones con 124 metros d'eslora y capacidá pa 1.200 persones y 450 vehículos, ye un referente nel sector del tresporte marítimu de pasaxeros. El ferri cubre diariamente la llinia Denia-Eivissa-Palma con un nivel tan aquello de satisfaición que Baleria ta cerrando con Armón un contratu pa construyir una segunda unidá en Xixón. 

La relación ente l'astilleru asturianu y Balearia ye estrecha. Armón tamién constrúi pa la naviera alicantina un ferri híbridu (gasoleu y propulsión elécrica) que tamién va consumir hidróxenu de forma esperimental. Va tener capacidá pa 350 pasaxeros y va cubrir la ruta Eivissa-Formentera. El barcu, que se constrúi nel astilleru d'Armón en Vigo, presentóse na última edición de la Feria Internacional del Turismu (Fitur) y d'él rescamplaron les sos cero emisiones nos aproximamientos a puertu. 

Eléctricu 100%

Ensin emisiones van navegar los diez ferris que l'otru constructor naval asturianu, Astilleros Gondán, fabrica pa la compañía portuguesa Transtejo. El primeru d'esos diez buques, que se fabriquen nel astilleru del cai d'A Veiga, va ser botáu'l próximu xunetu. Los ferris, de 40 metros d'eslora, van ser propulsados íntegramente por eletricidá y van tener capacidá pa unos 540 pasaxeros. Cuéntase con que tresporten a unos 19 millones de persones cada añu ente les veres del ríu Tajo al so pasu per Lisboa. Gondán yá tien más de 80 trabayadores na división de fibra –que se sumó a la tradicional d'aceru en Figueres– y nella fabricó ferris pa navieres d'España (Balearia, Nabia y Lineas Romero) y Croacia (Krilo HR).