El IES Aramo d'Uviéu participa nun proyectu nacional d'oratoria y incorpórala como asignatura

"L'alderique arriquez", afirmen los participantes nel intercambiu con un centru malagueñu incluyíu nel plan qu'escoyó'l Ministeriu

Pela izquierda, Paloma Arbaizar, Nidia Fernández, Marta Blanco, Olga Orviz, Marta Fernández, Miguel García y Nicolás y Guillermo García-Almuzara, nel IES de Arroyo de la Miel.

Pela izquierda, Paloma Arbaizar, Nidia Fernández, Marta Blanco, Olga Orviz, Marta Fernández, Miguel García y Nicolás y Guillermo García-Almuzara, nel IES de Arroyo de la Miel. / LNE

Sixto Cortina (Traducción)

El IES Aramo va ufiertar el próximu cursu l'asignatura "Taller d'alderique", convirtiéndose nel segundu centru de la rexón que la imparte. Anguaño namás se puede cursar n'otru centru uvieín, el IES Monte Naranco. 

L'Aramo, que participa xunto al institutu de Arroyo de la Miel (Benalmádena, Málaga) nun proyectu sobre l'alderique escolar que foi escoyíu pol Ministeriu d'Educación dientro del programa estatal Agrupaciones Educatives, aprobó que la oratoria sía una materia optativo en trés cursos: Cuartu d'ESO y Primeru y Segundu de Bachilleratu. "El claustru decidió que s'incorpore", confirmó la directora del IES Aramo, Carmen Calero

Paralelamente a la implantación d'esta asignatura'l centru va desenvolver delles actividaes dientro de la iniciativa compartida col centru malagueñu, que se va estender a lo llargo de dos cursos. El proyectu entamó en febreru nel IES uvieín con una charra de Daniel Quijano, profesor de Xeografía y Hestoria y miembru de la Fundación Cánovas, entidá privada ensin ánimu d'arriquecimientu dedicada a la formación de xóvenes talentos en lideralgu y alderique. 

Apocayá, seis alumnos del Aramo que l'añu pasáu llegaron a la final de la Lliga d'Alderique del Principáu y dos profesores marcharon hasta Arroyo de la Miel dientro d'un intercambiu que se va completar a finales d'esti mes cola visita d'estudiantes malagueños a Uviéu. "Recibimos clases de formación d'un espertu n'oratoria y asistimos a un tornéu de debate ente distintes clases del centru", afirmen Paloma Arbaizar, Guillermo y Nicolás García-Almuzara, Miguel García, Marta Blanco y Marta Fernández, alumnos de Terceru y Cuartu d'ESO, que viaxaron xunto a les sos maestres, Nidia Fernández y Olga Orviz. Los estudiantes del IES Aramo indiquen qu'el "sistema d'alderique emplegáu yera distintu", con más tiempu qu'el que s'afita na competición asturiana. 

El trabayu centráu nel alderique enseña, coinciden los seis alumnos, "a meyorar la espresión oral y el trabayu n'equipu". "Tienes qu'investigar y documentate sobre determinaos temes y aldericar de forma ordenada", añeden. Aldericar, sorrayó Nidia Fernández, "ye mui arriquecedor". Dambos profesores destacaron que "fai falta da-y atención a la formación de los xueces" que participen nos torneos d'alderique. 

Estes primeres actividaes venceyaes al programa estatal permitieron afondar "nel conceutu contra-refutación". Agora, na Lliga d'alderique del Principáu, los centros de la rexón alcuéntrense nes fases iniciales. El proyectu que desenvuelven los dos centros de secundaria ye ún de los 55 a los que'l Ministeriu d'Educación dio lluz verde de los 595 que se presentaron a la convocatoria. 

El programa d'Agrupaciones Educatives tien ente los sos oxetivos los d'afalar iniciatives d'anovación ya investigación, desarrollar la creatividá, afitar redes educatives de collaboración, contribuyir al desenvolvimientu de les competencies clave pal aprendizaxe permanente y desenvolver la capacidá de trabayar n'equipu. Pretende, amás, formar a los estudiantes n'entornos dixitales y virtuales d'aprendizaxe y abrir los sistemes educativos al esterior. 

A lo llargo d'estos dos años la Fundación Cánovas va trabayar de forma conxunta colos dos IES, el de Arroyo de la Miel y l'Aramo, nesti proyectu. Van recurrir al llabor telemáticu amás d'a los alcuentros ente los alumnos y profesores de los dos centros, que yá s'entamaron col viaxe a Málaga.