Síguenos en redes sociales:

Nueche Blanca

Ye una alternativa a les nueches en blanco

Nueche Blanca

Cuántes nueches en blanco pasamos a lo llargo de la vida. Pue pasase una nueche en blanco por munches causes. Ye un mal rollu cuando nos deitamos y nun podemos garrar el sueñu. El tiempu encomienza entós a xuganos una mala pasada y les hores son eternes. Sin embargu, güei pásense nueches en blanco por otres razones, la nueche fízose la reina del tiempu y del espaciu y podríemos afirmar que, sobre too, los xóvenes pasen tolos fines de selmana nueches en blanco.

El conceutu de la palabra nueche foi cambiando a lo llargo del pasáu sieglu, colos nuevos inventos, colos vezos sociales y colos avances teunolóxicos que la fueron tresformando. La nueche foi sufriendo cambios qu'inclusive ampliaron enforma'l propiu significáu d'esta palabra. Hasta hai unes décades la palabra nueche traíanos a la memoria imáxenes d'escuridá, de negrura, de cielu estrelláu, de nueche de lluna. Güei, los que vivimos en ciudaes cuasique nun «vemos les estrelles» namás que cuando sentimos un dolor fuerte, porque les calles tán enllenes de lluces y de lletreros lluminosos que nos impiden contemplar el firmamentu. Podemos dicir tamién que s'acabaron les pantasmes y solombres que nos amedranaben aprovechándose de la escuridá. Agora otros seres pantasmales muncho más dañinos caleyen per uquier. Vivir la nueche ta de moda, como si fuera daqué que nun s'acaba y que queremos aprovechar a tope. La palabra nueche trainos a la memoria otres imáxenes bien distintes: movida, diversión, lluces, ruíu? n'antítesis del conceutu d'escuridá, silenciu, misteriu, tiniebles? Pa recuperar estes sensaciones tendríemos que marchar pa dalgún llugar alloñáu de la ciudá, en mediu'l campu, porque güei, hasta los pueblos más pequeños tienen lluces públiques qu'allumen los caminos y l'antoxana de les cases. Nun sé si la crisis, la negrura social que tamos viviendo, nos obligará a recuperar la escuridá y l'encantu de la nueche pero tamién nos ta faciendo pasar abondes nueches en blanco. Quiciabes tengamos qu'apagar faroles, escurecer escaparates, apagar lletreros y bombilles. Quiciabes los poetes volvamos al romanticismu nocherniegu. ¡Qué poeta nun cantó dacuando a la nueche! Nun hai dulda que la poesía ye un alliviu, una cura pal espíritu, porque la crisis ye económica, de valores, social, pero non creativa. Nun dexa de ser un consuelu.

Y dempués d'estes consideraciones, tamién como antítesis de la nueche escura, acércase la Nueche Blanca que se celebra n'Avilés esti fin de selmana na que podremos disfrutar de la so «illuminación» con esposiciones, conciertos, «performances» y otres actividaes. Los artistes amosaránnos cómo vivir de la meyor manera una nueche en blanco.

Pulsa para ver más contenido para ti