Opinión

Pablo Canal Rodríguez

Sidros y Güevos Pintos

Una manifestación cultural muy vinculada a la gran fiesta polesa de Pascua

El desfile de los Sidros en los Güevos Pintos de hace sesenta años.

El desfile de los Sidros en los Güevos Pintos de hace sesenta años. / Pablo Canal Rodríguez

El 7 de xunu de 2019, Los Sidros y Comedies fueron declaraos BIC pol Gobiernu del Principau d’Asturies, presidiu entós por Javier Fernández.

Pero pa llegar a esa fecha foron munches les persones que fixeron posible qu’esta manifestación cultural llegara a los nuesos díes. Nun podemos escaecer al gran autor que foi José Noval "Siero", qu’escribía les sos Comedies a distintos grupos de Sidros de Valdesoto y la so contorna ente 1876 y 1932.

Tampoco podemos escaecenos de Luis Rodríguez, "Asaúra", y la so muyer Carmen Vázquez que recuperaron los Sidros y les comedies allá por 1954. Luis foi persona clave xunto a Nieves Noval na recuperación que se fixo pola xente de La Rasa en 1987.

Pero güei de lo que se trata ye de tener un recuerdu pa les Comedies de Sidros que baxaben a La Pola los martes de Pascua pa abrir los desfiles de Güevos Pintos y dempués representaben les comedies na plaza cubierta.

Esti añu 2024 faense sesenta años de la última comedia de sidros qu’echose na plaza cubierta de la Pola, concretamente’l 31 de marzu.

Carmencita Rodriguez, fía del propiu "Asaúra", faciendo de vieya, y Cheres Areces y Vicentina Rodríguez, faciendo de dames, fueron pioneres na presencia de les muyeres nes Comedies de Sidros. Hasta entós siempre foron homes los que facíen los papeles femeninos. El restu comediantes foron: de vieyu, Pepón de la Horria; de guardies, José Antonio Canal, Manuel Rodriguez (fiu de "Asaura"); de galanes, Marcelino Fernández, y de tontos salieron Moisés Suárez y Pachín de la Horria. Había otru galán y un diablu. Esi día tamién salieron cuatro sidros, Manuel Canal, José Antonio Montequín, Paulino Valdés y Pepín Clavero.

Esti martes 2 d’abril vuelven los Sidros a abrir el desfile de Güevos Pintos, como se bien faciendo desde fai una montonera d’años. Por tantu Sidros y Güevos Pintos tán xuníos na hestoria d’esta Fiesta y esperemos que sía per munchos años más.