La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Vistas al mar

Eslóganes desafortunados

Sobre el uso de las frases de campaña electoral que utilizan los partidos políticos

Resulta que hay una señora que, al parecer, tenía registrado para su negocio el eslogan de la campaña socialista, y se ha armado una buena, porque cada vez que les solicitan sus servicios profesionales de "coaching" o algo así, al descolgar el teléfono y soltar eso de "hazquepase, buenos días, dígame", reciben, por riguroso orden, lo siguiente: 1º/ Un bufido. 2º/ Un grito de sorpresa horrible, como cuando la tercera esposa te pilla pagando, en especies, la pensión a la segunda. Y 3º/ La petición de que incluyan al comunicante en la lista de candidatos a concejal para el Ayuntamiento de "Villafaltosa d´enbaxo". Hay días en que los creadores de campañas y eslóganes se levantan con mal pie, y así van rodando las cosas; pero es que aún puede ir a peor?

-¡Home, por Diosss!?lo de la señora del "coaching" nun ye ná? ¡el problema ye que ési eslogan metióyos-lu de matute la "Conferencia Episcopal"?claro, como ya ta ahí la Semana Santa, pues?

-¿Que qué, ho??.

-¡Como lo tas oyendo, fíu!: nel Evanxeliu de San Marcos y el de San Lucas, cuando Cristo taba nel güertu de Getsemaní, ye cuando i dixo al so Pá: "Fai que pase de mi ésti cáliz"?

-?Home, ye parecío, pero i dixo "aparta de mí esti cáliz"?

-Ya, pero al traducílu al asturianu, a mí salióme así?

-¡Coñi, pues tovía hay mas coses!: nel "puticlús" del mi pueblu, que son muy ordenáes y tan especializáes en sadomasoquismu, cada media hora diz la "madame" a la de recepción: "Maruja, fai que pase el siguiente"?y, la muy fuina, va y añade "¡¡¡y que se prepare, que i vamos dar pa´l pelu!!!?

-¡Méca!? oye, toy sorprendíu, porque en la práctica ye lo mismo que nos pasa a los que votamos, al día siguiente les elecciones?

-¡Home, pero por eso nun tienes que pagar!?

-¿Y los impuestos y les tases qué, ho??

-?Ah?ahí pillásteme, rapaz?

Hace muchos años, una marca de detergente para lavadoras lanzó un eslogan para que la ropa se casara con los polvos empaquetados que vendía (atención: nada de hacer chistes malos con lo de los "polvos empaquetados"), y aderezó el invento con la marcha nupcial de Mendelsohn, de manera que los que entonces se casaban por la Iglesia, era sonar la música y ¡zas!: empezar a pensar en los polvos?Además, surgieron en legión los aficionados a completar y, por tanto, a destrozar los eslóganes del prójimo?

-"España, lo único importante" (pa mi idea que yera de Alianza Popular, fai una porretá d´años)? "Eso sí: a los españoles, que y-os den" (anónimu garabateáu debaxo´l cartel)?

-"Más España" (parezme que yera de UPyD)?¡ay, sí, Belorcio, a ésa voy votála!?¿cómo que por qué, ho??¡coñi, al menos saquen una neña bien curiosa, y ya ye hora de que alguien que nun parezca un fígadu fritu mande n´esti país, o sea que el mi votu ye pa "Miss España"?¿el qué, ho??¿cómo que de "Miss" ná???¿que nun ye "Miss", sino "Más"?? ¡lamadrequelosparió, joíos!?¡¡ye que nin siquiera puéen esperar a que pasen les elecciones pa dános el cambiazu!!?

-"Pon tu voto a trabajar" (¿del Partíu Comunista?)? "A ti, nin se te ocurra, bobón, que el trabayu ye pa los que nun saben facer otra cosa. Tú, pa Ledesma, a remoyar les ñalgues pola cuenta´l Montepíu"...

Lo de la señora que se ha cabreado por la coincidencia del eslogan del partido socialista con el nombre registrado de su empresa puede pasar a la historia como una simple anécdota si a la gente le da por empezar a buscar plagios en la propaganda política, pues la campaña acabaría como el rosario de la aurora?

-¡Cuidáo con lo del "rosario de la aurora", que el rosariu ye un inventu de Santo Domingo de Guzmán, y sin el su permisu nun se puée mencionar?

-¡Pero si fai mas de ochocientos años que cascó el paisanu!?

-Pues organices una sesión d´espiritismu y pides-i la autorización?

-"Otra forma de ser, otra forma de gobernar" (¿del PSOE, de sabe Dios cuándo?)?

-¡¡Ah, vos pillé, malandrines!!? esti eslogan ye una versión abreviá de "A mi manera", del Sinatra (o "Como me salga de los?", en versión asturiana de las cuencas mineras)? o sea que nun se puée difundir sin el permisu de los fíos del Sinatra y paga-yos lo que vos pidan?

-¡Esto ye intolerable!? ¡¡Tais tan obsesionáos con el rollu ésti del plagiu y los derechos de la propiedá intelectual que el únicu partíu que va a librar ye "Podemos", con aquello del "Tic-tac?.tic-tac?"

-Pues ya ves, fíu, lo que son les coses, tampoco libren ellos: acaben de ser demandáos por una fábrica suiza de reloxes?

Compartir el artículo

stats