La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Vistas al mar

Afilando cuchillos (y lenguas)

La precampaña electoral como entrenamiento de improperios para lo que está por venir

Se suele pensar -equivocadamente- que los políticos se esmeran en prometer cosas imposibles y en alcanzar el cenit del noble arte del insulto en cuanto se abre la campaña electoral, pero la experiencia demuestra que es en la precampaña donde pueden desplegar todo su ingenio, porque una vez comienzan los mítines oficiales la cosa está mas controlada, y como hay días en que el sufrido candidato tiene que intervenir en cuatro diferentes, bastante tiene con saber en que ciudad está e intentar no meter la pata?

-¡Queridos votantes del pueblu de Somarra!... ¡¡somarranos tóos!!...

-¡Oiga, paisanu!... ¿usté ta bien del tanque, ho?...esti pueblu llámase Bermeo?

-¡Ay!...perdoná-i, fíos? ye que, con esti trajín que llevo, nun se onde toy?yo quería decir ¡¡bermeones tóos!!...

-¡Bajái-lu ya del escenariu, que esti cabrón arruínanos la campaña!...y, desde luego: asegura-i-vos de que nun pise ni Cacabelos ni Torrelodones ni Lozoya, porque como i de por facer rimes procaces, a nosotros el día les elecciones van dános?pola urna?

-?Esto?querrá decir po´l culu, ¿non??

-?¡Vaya pena que nun hayas podío estudiar, fíu!?¡¡menudu inxenieru perdió la Politécnica!!...

Es antes del inicio de la campaña electoral cuando, en entrevistas publicadas y en conversaciones intencionadamente filtradas a los medios, se pueden arrear las más contundentes patadas en el trasero y las bofetadas mas sonoras, ya que después ponen un comisario político o jefe de campaña para diluir los comentarios mas ácidos que se dirigen a los correligionarios o a los coaligados, que son lo que le presta soltar al candidato?

-?Pues ta bien claro que, nestes elecciones, el programa del nuestru partíu y el que convinimos con?con?esto? ¡bueno, con esa xente que, según parez, sal en la papeleta xunto a nosotros y que agora nun me acuerdo cómo coño se llamen!...

-¡Ay!... ¡¡cómo se ve que a usté i sentó como un tiru que el su partíu se coaligase con ellos!!...

-¿Sentáme mal!... ¡qué va, ho, eso ye nun conocéme bien! ¿Nun sabe que yo matriculéme en Psicología solo porque, desde pequeñu, tenía muy buena mano con los faltosinos, ho?....

-?Home, pues pa mi idea nun ye mala xente?

-¿Qué nun ye qué, ho?...oiga, pese a tar metíu en política tovía tengo abierta la consulta de psicólogu?¿quiér que i de hora pa mañana?...y?¡¡¡cuidáooo!!!....

-¡¡Ahh!!...¿qué ta pasando agora?...

-¡¡Nun se siente en esa silla, que fai una hora ocupóla uno d´esos con los que tamos coaligáos y tovía nun la desinfectaron!!...ye que el probitín ta atacáu de hemorroides víriques?¿cómo diz, ho?... ¿Que les hemorroides nun son contagioses?.... ¡coñi, pero les esta xente sí!...¿nun i dixe que y-os faltaba un fervíu, ho?... pues ye sabío que, cuando la xente sal d´esa manera, son capaces de contagiáte hasta el estrabismu, fíu?

Pero cuando el político se esmera en disparar con puntería es cuando el destinatario de sus venablos es un compañero de partido, sobre todo si le han colocado en un buen puesto en la lista del congreso de la que le desplazaron a él, dejándole compuesto y sin escaño?

-¡Nomenó, Silverio!...¿cómo diba sentáme mal que te dieran el puestu que, anantes, me habíen prometío a mí?...si ye po´l bien del partíu, yo acéptolo y, además, toy encantáu?

-En esi casu?¿importaríate llevantar la rueda delantera izquierda del tu coche del mi pié del mismu llau, ho?...

-¡Méca!...perdona, rapaz, que nun me había dao cuenta?un momentín, que voy salir del coche pa ayudáte?

-¡¡Plafff!!...

-¡Home, Belorcio, por tu madre!...¿nun te dixe que diba salir del coche pa ayudáte?.... ¿cómo se te ocurre quedáte como un pasmáu pegáu a la puerta´l conductor?... ¿el qué, ho?.. .¿qué teníes el pié atrapáu debaxo?... ¡disculpes barates!... Eso sí: vas tener que pagáme el rayón que me ficiste nel cristal con esi par de incisivos de coneju silvestre que, según comenten, ye herencia genética d´esi que dicen que igual ye el to pá? Un momentu, que voy dir por una motosierra que tengo nel maletón pa liberáte?¿cómo?...¿que meyor muevo el coche y ya tá?...¡Home, ya!.... ¡col trabayu que me costó dexálu tan bien aparcáu!...la motosierra? ¡la motosierra ye la solución!... y nun pongas esa cara que, como futuru minusválidu, vas tener que pagar menos de IRPF? ¡¡haylos con suerte, joé!!...

Compartir el artículo

stats