El Belles Artes lleva al Valey 25 obres de recién adquisición y autoría asturiana

"Últimos ingresos d'arte contemporáneo asturianu" va llegar a Piedrasblancas n'abril

«Un claro luminoso», d'Helena Toraño.

«Un claro luminoso», d'Helena Toraño. / LNE

Sixto Cortina (Traducción)

Somorguiáu como ta en llucir al máximu la gran esposición dedicada a Luis Fernández, el Muséu Belles Artes d'Asturies va compartir col Valey Centro Cultural de Piedrasblancas dalgunes de les sos obres más recién. Y ellí va mangase, el mes qu'entra, la esposición "Últimos ingresos d'arte contemporáneo asturianu (2022-2023)", que va permitir ver per primer vegada una selección de les obres que la institución incorporó nos dos últimos años a la so colección. La inauguración va ser el 12 d'abril y la esposición va allargase hasta xunu. 

Trátase d'obres y adquisiciones que respuenden, según la dirección del Muséu, a la so misión "de caltener y sopelexar la creación más recién de la rexón". Por eso, la entidá que dirixe Alfonso Palacio programara delles esposiciones de los sos fondos en distintos llugares del territoriu asturianu, la primera esta del Valey, qu'amás ta concebida como una continuación de la que yá se realizó n'Uviéu en 2021. 

Nesta ocasión los autores que se van ver reflexaos na muestra son 25 artistes que comparten delles cualidaes: que son orixinarios d'Asturies y/o residentes na rexón, y que nacieron ente les décades de 1940 y 1990, "magar sobresalen en númberu los procedentes de los años 60 y 70, güei en plena actividá profesional", indiquen dende'l Muséu. 

De manera tala que nel Valey va vese obra d'Armando Pedrosa (Uviéu , 1941), María Braña (Teberga, 1950), Manuel Cimadevilla (Uviéu, 1956), Avelino Mallo (Llangréu, 1956), María Jesús Rodríguez (Uviéu, 1959), María Cueto (Avilés, 1960), Alberto Ámez (Xixón, 1963), Ramón Isidoro (Valencia de Don Juan, Lleón, 1964), Covadonga Valdés Moré (Xixón, 1966), Pablo Armesto (Schaffhausen, Suiza, 1970), Jacobo de la Peña, Israel (La Coruña, 1974), Iván Quesada (Uviéu, 1975), Javier Soto (Sant Gallen, Suiza, 1975), Kiko Miyares (Llanes, 1977), Jezabel Rodríguez (Uviéu, 1977), Irma Álvarez-Laviada (Xixón, 1978), Kela Coto (Xixón, 1979), Elena Rato (Uviéu, 1979), Iván Baizán (Uviéu, 1980), Jorge Nava (Xixón, 1980), Helena Toraño (Llanes, 1984), Juan Falcón (Uviéu, 1985), Rodrigo Martín (Llangréu, 1986), María Peña (Uviéu, 1989) y Elisa Cuesta (Sotu'l Barcu, 1992). 

A la de tener en cuenta la so incorporación al Belles Artes, la dirección del muséu atendió a dos criterios principales: la incorporación d'artistes hasta'l momentu ausentes o escasamente representaos na colección del Muséu; y el caltenimientu d'un testimoniu de los distintos proyectos específicos realizaos nel centru en 2022 y 2023, de los que s'esponen Armando Pedrosa, Pablo Armesto ya Irma Álvarez-Laviada. 

De toos esos ingresos, dicen, l'adquisición foi la forma fundamental d'incorporación d'obra al muséu, anque tamién hai trés (obres de Jezabel Rodríguez, Rodrigo Martín y Elisa Cuesta) que llegaron al Belles Artes gracies a entrambes donaciones de l'Asociación d'Amigos del Muséu. 

"La esposición conxunta d'estes creaciones, tan estremaes en técnica y temática, ufierta un reflexu o instantánea del eclecticismu que caracteriza l'arte asturiano de más recién, porque toes elles –sacante la de Covadonga Valdés Moré– fueron executaes na última década", dicen dende'l muséu.