Argentina Cristóbal, una yogui de 90 años en Lieres: "Ye bono pal cuerpu, pal espíritu y pa la mente"

L'alcalde, Ángel García, que practica esta disciplina davezu, acompaña nuna de les sos clases a la vecina de Feleches, a la que pon como "exemplu" de deportista 

Pela izquierda, Carmen Álvarez, Ángel García y Argentina Cristóbal na clase de yoga de les instalaciones municipales de Lieres.

Pela izquierda, Carmen Álvarez, Ángel García y Argentina Cristóbal na clase de yoga de les instalaciones municipales de Lieres. / Lucía Rodríguez

Lucía Rodríguez / Sixto Cortina (Traducción)

"¡Ai madre , Carlos! Menuda encerrona". Asina-y fizo esti día Argentina Cristóbal al so profesor, Carlos Ibias, cuando esta activa muyer de 90 años, natural de Feleches, recibió por sorpresa la visita del alcalde de Siero, Ángel García, a les instalaciones municipales de Lieres nes que dos vegaes a la selmana allega a clases de yoga que dependen del Patronatu Deportivu Municipal. Argentina ye la "yogui" más llonxeva de tou'l conceyu. Un esvanecimientu por un problema de tensión féxola entamala con nesta práctica. "Llevo 30 años recibiendo clases. Empecé nes escueles de Feleches porque me lo aconseyó una enfermera del centru de salú de Lieres", fae. 

Argentina ta encantada mesmo col so profesor, Carlos Ibias, que con toles sos compañeres. Elles defínenla como "una persona mui vital, mui bona y que siempre ta contenta". Que la edá nun dexa de ser un estáu mental ye daqué que rescampla en cuanto empieza la clase de yoga y la nonaxenaria fai'l "saludu al sol". "Tien una axilidá que yá quixéramos munches con menos años", destaquen les sos compañeres.

De momentu, Argentina cuenta siguir coles sos clases de yoga, a les qu'aporta caminando. "Nun hai que llevar una vida sedentaria. Encamiénto-ylo a tol mundu. "Ye bono pal cuerpu, pal espíritu y pa la mente", avisa. Los sos cinco nietos y el so biznietu tán arguyosos d'ella. "Presumen de la güela con tol mundu y yo dígo-yos que s'animen a venir, pero, ente'l trabayu y los estudios, nun tienen tiempu", sorraya.

Argentina Cristóbal recibió esti día de manes del rexidor y del edil de Deportes, Jesús Abad, una esteriella nueva. Visiblemente emocionada, la muyer solo tenía palabres d'agradecimientu. García, que s'animó a acompañar a la homenaxada na clase de yoga, disciplina que practica davezu, aseguró que "nun queremos namás fomentar el patronatu y les actividaes que llevamos a tolos puntos del conceyu como, nesti casu, a Lieres, sinón poner en valor a esta xente pa la que la edá nun ye torga". "El deporte ye bono a cualquier edá, afayándolu a les condiciones de caún, y Argentina ye un claru exemplu d'ello", concluyó'l rexidor.