El Principáu ye la rexón qu'emite más CO2 por cada euru que produz la so economía

Asturies contribúi con más del 5% de los gases d'efectu invernaderu d'España y namás col 1,9% del PIB

Las emisiones de efecto invernadero aumentaron en España en 2022

Las emisiones de efecto invernadero aumentaron en España en 2022 / CHARLES PLATIAU

Sixto Cortina (Traducción)

Asturies ye la comunidá autónoma que más emisiones de gases d'efectu invernaderu xenera pa producir una unidá de productu interior brutu (PIB), según un estudiu de BBVA Research qu'asitia a la rexón a gran distancia del restu y 2,8 vegaes perriba de la media española. Según esti analís, espublizáu esti día, Asturies xenera 0,75 kilos de dióxidu de carbonu (CO2) por cada euru de PIB que produz la so economía frente a 0,264 del promediu nacional. 

De resultes d'ello, Asturies contribúi con más del 5% del total de los gases d'efectu invernaderu qu'emite añalmente España magar que la rexón contribúi a la xeneración de riqueza nacional col 1,9% del PIB español.

Les diferencies ente unes comunidaes y otres obedecen a la composición sectorial del so texíu productivu, al mayor o menor pesu de les fontes anovables nel so mix enerxéticu y a les ganancies d'eficiencia enerxético. 

Asturies ye mui intensiva n'industria pesao altamente emisora de CO2 y cuenta entá con un importante parque termoeléctricu. La industria manufacturera apurre'l 33% de les emisiones n'España, siguida pola enerxía (20,6%) y el tresporte (16,3%). Estos trés sectores representen el 70% del dióxidu de carbonu emitíu a l'atmósfera. La estructura productiva ye por ello altamente relevante, como rescampla que les rexones que más riqueza apurren nun son les que más emiten. Madrid, por casu, ta a lo cabero d'emisiones pola so alta dependencia del sector servicios y porque ye fuertemente deficitaria en producción enerxético. 

L'informe fixo los cálculos con datos de 2020, que foi l'exerciciu nel que cesaron la so actividá les centrales térmiques de Lada y Soutu la Barca, lo que menguó los índices emisores d'Asturies. Según l'Observatoriu de Sostenibilidá , EDP y ArcelorMittal son les principales empreses emisores de la rexón. Dambes tienen en marcha proyectos ambiciosos de descarbonización. Amás de la siderurxa y la enerxía, Asturies tien otros sectores industriales intensivos en CO2. Por ello la economía asturiana ta mui albentestate pal amenorgamientu de derechos gratuitos d'emisión de CO2 a partir de 2026 na Unión Europea hasta la so supresión en 2034. 

L'efectu del calentamientu tamién ye mayor n'Asturies por estes razones. Según la delegación territorial de l'Axencia Estatal de Meteoroloxía (Aemet), la temperatura media xubió nel Principáu'l 18% más que n'España nes postreres seis décades.

Suscríbete para seguir leyendo