Asturies cerró 2023 cola cifra de nacencies más baxa de la hestoria

La mortalidá cai a niveles d'enantes del covid, pero la diferencia ente partos y muertes entá resta 8.370 habitantes, 23 al día

Asturias cerró 2023 con la cifra de nacimientos más baja de la historia

Asturias cerró 2023 con la cifra de nacimientos más baja de la historia

Sixto Cortina (Traducción)

El zarru de 2023 confirmó esti día l'afayu d'un nuevu suelu históricu pal númberu de nacencies n'Asturies. Los 4.587 contabilizaos pola Sociedá Asturiana d'Estudios Económicos ya Industriales (Sadei) vienen confirmar una cayida constante y sostenío dende 2011, con un levísimu repique en 2021, y l'encadenamientu de cuatro exercicios consecutivos per debaxo y cada vez más llueñe de los 5.000 partos añales. La cifra que certifica la llaceria de la demografía asturiana ya identifica'l so principal talón d'Aquiles sal a una media escasa de doce nacimientos al día, ún cada dos hores, y cuenta 157 menos qu'en 2022, 3.600 per debaxo del balance de nun va tanto, en 2008, cuando la serie recién punxo'l tope en 8.221.

L'efectu demográficu d'esta cuesta abaxo namás salva mínimamente los muebles gracies a la contención de los fallecimientos, que baxen de 13.000 per primer vegada dende enantes de la pandemia (2019) y marquen un rexistru de 12.957 qu'amenorga en mil los computaos al zarru de 2022 y modera significativamente la perda de población por motivos vexetativos, o pola mera diferencia ente nacencies y fallecimientos y primero de cuntar l'efectu corrector de los intercambios migratorios. 

Anque tán cerca, les muertes nun lleguen del tou a triplicar a les nacencies –como pasó en 2020–, pero de la resta sal una mengua de 8.370 habitantes, a razón d'un promediu inda inasumible de 23 al día que gracies a la contención de la mortalidá ta bien llueñe de ser el más bultable de la serie: ta per debaxo de los sos trés precedentes más inmediatos, los del trieniu cimeru del covid, colos sos recuentos de fallecimientos disparaos. La fienda ente les entraes y salíes del censu por motivos naturales alza, sicasí, toles d'enantes de la pandemia y d'eso son principales responsables los recuentos menguantes de nacencies. N'Asturies, ello ye, entá nacíen mil neños más al añu en 2015.