La térmica d'Hunosa va ensayar la forma de capturar el CO2 de la gran industria y menguar hasta nun 99% les sos emisiones

La central de La Perea (Mieres) participa nun proyectu coordináu pol CSIC en nueve países de la UE, con un presupuestu de 15 millones

Instalaciones de la central térmica de La Perea, en Mieres.

Instalaciones de la central térmica de La Perea, en Mieres. / LNE

Sixto Cortina (Traducción)

La central térmica de La Perea, en Mieres, ye l'escenariu dende va unos meses d'un proyectu del Conseyu Superior d'Investigaciones Científiques (CSIC) qu'albidra la "descarbonización de grandes sectores industriales" per aciu de la captura de CO2. La iniciativa tien una financiación de la UE de 15 millones d'euros, y ta desenvolviéndose al tiempu en dellos países europeos, so la coordinación del CSIC. L'oxetivu sería, a mediu y llargu plazu, consiguir una rebaxa del 99% de les emisiones d'esta central, que nos próximos meses va sufrir una tresformación fonda, yá que va pasar de ser una térmica convencional a una central de biomasa, na que tamién se va quemar CSR (combustible sólidu recuperáu, un deriváu de residuos de la basura tratáu pa poder quemar, nun porcentaxe máximu del 25%). Los primeros resultaos del proyectu van presentase nun eventu de divulgación científica que se va celebrar el 27 de marzu y que va entamar la Universidá de Stuttgart. 

El proyectu, denomináu "Calby2030" fai referencia nel so nome a la tecnoloxía usada pa la captura de CO2, la de "calcium looping" (del inglés, bucle de calciu), un sistema que pretende poder aplicase a grandes sectores industriales nos que la descarbonización ye complicada, como les centrales térmiques o de biomasa, les cementeres o la siderurxa. 

Tal qu'esplicó Javier Camús, del Incar (Institutu del Carbón)-CSIC, la iniciativa entamó va unos meses na térmica de La Perea, usando na so fase esperimental el 1% de les emisiones de la central. Agora alcuéntrase paráu a la espera del gran tresformamientu del complexu enerxéticu, que con una inversión de 38 millones d'euros va pasar de quemar carbón a usar biomasa como combustible principal y CSR nun 25% a lo más –daqué a lo que s'opón una plataforma vecinal y los ecoloxistes, que consideren que ye una forma anubrida d'incinerar residuos–. 

El periodu esperimental va allargase por un total de 42 meses, y a lo postrero espera llograse "la inxeniería necesaria pa construyir plantes comerciales de captura de dióxidu de carbonu en 2030". 

En casu de que'l proyectu, nel que participen 17 entidaes de nueve países, tenga ésitu, buscaríase aplicar esta tecnoloxía en La Perea, pero yá a escala industrial, lo que permitiría "una captura de CO2 superior al 99%, y con un cómputu d'emisiones globales negatives". 

El sistema "calcium looping" utiliza en bucle el cal pa realizar procesos de carbonatación-calcinación, recuperando parte de la enerxía xenerao en cada reacción química. "Depués de dellos ciclos, esi cal yá nun ye amañosu pal secuestru de dióxidu de carbonu, pero puede ser reutilizao como materia primo na producción de cementu o aceru", apuntó Juan Arlos Abanades, coordinador del proyectu.