Suscríbete La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Cultura vuelve incrementar l'ayuda pa reformar horros, en dexando 170 solicitúes ensin atender

La Conseyería xube les subvenciones hasta los 350.000 euros y reserva 40.000 pa llevantar la singular construcción de Vis

Un horru de la zona de Piloña con necesidá de restauración. | A . R.

Alredor de 300 dueños d'horros y paneres albidraron esti añu por llograr una ayuda rexonal pal caltenimientu o restauración de los sos horros en mal estáu. Y la partida, igual qu'asocediera nos últimos años, quedó mui escasa. La Conseyería de Cultura, previa reserva de 300.000 euros pa esta llinia d'ayudes nel presupuestu del añu –lo qu'implicó doblar los 150.000 euros destinaos un añu enantes–, namás pudo atender un mínimu de pidimientos. En concretu en xunetu concedieron unes 80 peticiones y dexáronse fuera más de 160. 

A la vista d'esa realidá, la Conseyería de Cultura reforzó, otra vuelta, la llinia de subvenciones destinada a particulares que precisen restaurar elementos etnográficos, y que cada añu nútrese fundamentalmente de peticiones d'ayuda pa salvar horros y paneres. El presupuestu rexonal acabante presentar incrementa a 350.000 euros esa llinia d'inversión "como parte de la apuesta de la Conseyería pola recuperación d'estos elementos etnográficos y debío tamién al aumentu de pidimientos recibíos", sostienen dende la Dirección Xeneral de Cultura y Patrimoniu. 

Coles mesmes, caltiénense les subvenciones destinaes a l'Asociación del Horru Asturianu y a la fundación Cetemas pal entamu del programa "Pegoyu, almacén d’horros", qu'implica que puedan depositase y adquirir de forma gratuita pieces d'horros que fueron esmantelaos. Al igual que pasó esti añu, les dos entidaes van recibir una aportación de 15.000 y 10.000 euros respectivamente coles que financiar el tratamientu y tresporte de les pieces, los inventarios y la documentación sobre los horros asturianos. 

Y nun van ser les úniques bones noticies que na partida presupuestaria de Cultura del Principáu s'acuten pa les construcciones más identitaries del paisaxe asturiano. Porque tamién s'inclúi un detalle de 40.000 euros pal horru de Vis, n'Amieva, una "xoya" singular qu'esbarrumbó por falta de caltenimientu fai un par d'años. 

Pa los integrantes de l'Asociación del Horru Asturianu esa reserva de dineru ye una gran noticia porque "ye una construcción que paga munchísimo la pena caltener, al ser de los pocos horros onde se calteníen grafitos de la francesada", espliquen, refiriéndose a les pintures en lliños y cureñes, que recoyíen la presencia de les tropes napoleóniques n'Amieva a lo llargo de la Guerra de la Independencia. Y agora, va poder volver llevantase de pies.

Compartir el artículo

stats