El muséu Evaristo Valle trai a Xixón una muestra con 42 bocetos del Guernica de Picasso

"Ye como una biografía escrita a base de dibuxos, pintures y grabaos", destaca Luis García, director d'Arte del Institutu Lleonés de Cultura

Sixto Cortina (Traducción)

El próximu 8 d'abril van cumplise 50 años de la muerte del artista Pablo Picasso. En Xixón, el Muséu Evaristo Valle rindió-y tributu con un espaciu nel qu'apaez un homenaxe a una de les sos obres más populares, el «Guernica», con una esposición na qu'apaecen 42 dibuxos preparatorios sobre papel de la obra, que formen parte de la edición facsimilar íntegra realizada pola Editorial Casariego «Picasso, los 42 estudios sobre papel para el Guernica», que cuntaba con testos de Joaquín de la Ponte y Juan C. Aramo (seudónimu del propiu Casariego).

«Ye como una biografía escrita a base de dibuxos, pintures y grabaos», comentó esti día nel l'actu d'inauguración nel muséu xixonés Luis García, director d'Arte y Esposiciones del Institutu Lleonés de Cultura. La muestra, que va tar abierta al públicu pa visitala hasta'l 25 de xunu , complétase con «La Obra Convidada», una semeya del pintor malagueñu fecha por Javier del Río, creador estrechamente venceyáu al Muséu Evaristo Valle; y tamién col visionáu de «El Guernica de Picasso. Hermenéutica de la obra pictórica», un vídeu qu'empobinó Irlanda Chalbaud Zerpa y que produxo la Facultá d'Humanidaes y Educación de la Universidá de los Andes.

«Falar del Guernica ye tremendamente dificultosu. Ye'l cuadru más estudiáu non n'España, sinón nel mundu», recalcó García, primero d'apuntar: «Ye la exa fundamental qu'estructura l'arte y la narrativa del Muséu Reina Sofía, danos un poco una idea de la significación que tien», axuntó.

L'orixe d'esti cuadru asitia nel añu 1937, cuando'l gobiernu republicanu propunxo a Pablo Picasso realizar un mural pal Pabellón Español na Esposición Internacional de París. El bombardéu de Guernica pola aviación alemana, que causó más d'un centenar de muertos y la destrucción cuasi dafechu de la población el 27 d'abril d'esi mesmu añu, foi'l puxu por que l'artista empezara a trabayar no que puede considerase la so obra más conocida. «Picasso nunca trabayó la tema de la guerra, lo que trata ye de rescamplar imaxes icóniques de la destrucción y la muerte que provocó esa llucha», comentó Pablo García, en referencia a esos bocetos que pueden afayase nel Muséu Evaristo Valle y qu'analicen los distintos elementos contextuales del cuadru. «La obra de Picasso ye complexa», fizo.