Saltar al contenido principalSaltar al pie de página

Secciones

Xuguetes que nun entienden de xéneru: "Va años que la xente lleva cocinines pa neños”

“La distinción por sexos ta obsoleta" , afirmen los xugueteros uvieínos

Julia González Miyares, tres el mostrador d'una xuguetería uvieína. | Luisma Murias

Julia González Miyares, tres el mostrador d'una xuguetería uvieína. | Luisma Murias / Elena G. Díez

Elena G. Díez / Sixto Cortina (Traducción)

El ministru de Consumu, Alberto Garzón, quier unes navidaes ensin xuguetes sexistes; el consumidor sepárase de la perspectiva de xéneru mientres s'avera a la señaldá pa buscar clásicos y los comerciantes afáyense a esa demanda. Daqué que les jugueterías d'Uviéu lleven faciendo más allá de polítiques y modes. Pero, ¿hai xuguetes específicos pa neños y neñes?”. Nes tiendes respuenden que non. “Los xuguetes son xuguetes, depende too del significáu que se -yos dea”, esplica Paula Palazón, al mandu d'una tienda nel centru d'Uviéu. A esti pensamientu axuntáronse más comerciantes, qu'aseguren que dende fai un llargu periodu de tiempu nun se fai nengún tipu de distinción en cuenta del sexu ente los sos estantes y catálogos. “Ye de daqué que ta obsoleto, va años que la xente lleva cocinines pa neños y coches teledirixíos pa neñes”, asegura Laura González dende una xuguetería clásica de la cai Independencia.

Arriba, Lorena Riesco y Martina Lago en el escaparate de una juguetería ovetense. En el círculo, dos niñas observan los juguetes de otra tienda, cuya responsable, Paula Palazón, coloca un gran peluche en la última foto. | Luisma Murias

Lorena Riesco y Martina Lago nel escaparate d'una xuguetería uvieína. | Luisma Murias / Elena G. Díez

Mui cerca, na mesma cai, tamién espliquen que, n'ocasiones, son los padres los que deciden qué parte de la ufierta refugar o s'empobinen directamente al dependiente pa pidi-y que-y enseñen coses “pa un neñu o una neña”. Anque esi enclín ta camudando. Rocío Rodríguez, encargada nuna gran superficie de xuguetería, asegura que los carrinos de moñecos trunfen ente tou tipu de públicu ensin nenguna oxeción, nin per parte de los vendedores nin de los proxenitores: “Ye daqué que ta superao”. Por eso, animen al Ministeriu de Consumu a más campañes y menos boicó. “Xugar ye daqué esencial, que desarrolla'l calter y la imaxinación. La prioridá tendría de ser fomentar l'usu del productu tradicional y alloñar a los menores de les pantalles”, defende Palazón.

Juguetes que no entienden de género

Dos neñes reparen nos xuguetes d'otra tienda. / Elena G. Díez

Pa los veceros que s'animaron a cargar con bolses apinaes de regalos navidiegos, esti intensu alderique nin siquier esiste, la esmolición ta centrada nos pidíos de los más pequenos de la casa. “Los mios fíos nun son de tendencies. Unu va cumplir 10 años y ye fiel a clásicos como Lego y Playmobil. La pequeña nun se decide por nada, disfruta con cualquier cosa. Por exemplu, los xuegos de mesa siempre funcionen y son pa toos”, diz Virginia López, mientres ve a una clienta, Giseli Do Santos llevar otru clásicu. Lo clásico caltiense y lo que nun quieren los negocios ye rescatar l'alderique del sexismu. Por obsoletu.

Juguetes que no entienden de género

Paula Palazón asitia un gran peluche. / Elena G. Díez

Tracking Pixel Contents